نافله ی نرگس :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


نافله ی نرگس

خانم معلم | دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۸۹، ۰۶:۵۲ ب.ظ | ۲۶ نظر

 

خدایا چه بگویم در این شب ؟

در این شب که به اندازه ی شب قدر ارزش دارد ....

گوش کنید ، باران میبارد ، ساعت ۱۱ امشب "مردم نافله ی نرگس می خوانند" .... امشب از خدا می خواهیم که ما را به سر چشمه ی فیضش به صاحب زمانش برساند ....

امشب نامه های دعا را به اجابت خانه ی خدا می فرستند ..... در نامه هایتان یادی از همه بکنید ....

 بنویسید از پدری که به چه کنم چه کنم گرفتار شده است برای روزی زن و فرزندش ،

 بنویسید از دختر جوانی که نداریش او را به نا کجا آباد کشانده است ،

بنویسید از پسری که برای حفظ کیان خانواده جوانی اش را بخشیده است و اینک تنهاست ...

از انانی بنویسید که سر مشقشان دردی بی درمان است در صفحه ی دفترچه ی بیمه ی زندگی شان ...

 از انانکه دستی ندارند به دعا بلند کنند ، پایی ندارند که در راه عشق قدم گذارند و دلی ندارند که در راه دلداده دهند .....

از انانکه بی وارثند یا بد وارث ، از اموات یاد کنید که دستشان از دنیا کوتاه است .....

در حق یکدیگر دعا کنید .......

و یاد کنید از دلهایی که در شوق وصالش می سوزند و رنگ به چهره ندارند ، بگویید و بخواهید از خدا که فرج مولایمان را نزدیکتر سازد ،

 تا بدانیم که ،

عدالت یعنی چه ؟

شادمانی را کجا بجوییم ؟

و از که سراغ زیبایی ها را بگیریم ؟

امشب دلها از پی ات میرود ای نو گل زهرا (س) ، بیا که اگر بیایی ، نورت خورشیدی میشود بر دلهای تارمان ، بیا که امشب شب بزم اولیا الله است .....

امشب قیمت دلهای شکسته بالا میرود ، دل شکستگان مواظب باشند که کالایشان را ارزان ندهند ....

کاش وقت آمدنت در حرم امنی بودم ، کنار بارگاه هشتمین امام ، کنار ان کبوتران که هر حادثه ای را زودتر خبر دار می شوند ، کاش بودم تا به هنگامه ی امدنت از صدای ضربان تند قلبشان حضورت را زودتر حس میکردم ....

کاش میشد صدای نفس خداوند را در عرصه ی حضورت بشنوم که ،ارامش را بر وجود عالمیان می فشاند ...

امشب انتظار امام حسن (ع) و نرجس خاتون به سر میرسد ، امشب باران رحمت می بارد ، در میان زمزمه فرج ! ........

اللهم عجل لولیک الفرج

گل نرگس خوش آمدی

 

  • خانم معلم

نظرات (۲۶)

خیلی التماس دعا دارم خانم معلم . خیلی . اون گوشه موشه های دعاتون ما را هم فراموش نکنید ...

یا علی .
پاسخ:
چشم اگه قابل باشیم ..... شما ما رو یادتون نره .... اون گوشه موشه های قلبتون .... اگه جایی برامون گذاشته باشین !!!!
  • روح موروثی
  • دنیا به دور شهر تو دیوار بسته است
    هر جمعه راه سمت تو انگار بسته است
    کى عید مى‏رسد که تکانى دهم به خویش؟
    هر گوشه از اتاق دلم تار بسته است
    شب‏ها به دور شمع کسى چرخ مى‏خورد
    پروانه‏اى که دل به دلِ یار بسته است
    از تو همیشه حرف زدن کار مشکلى است
    در مى‏زنیم و خانه گفتار بسته است
    باید به دست شعر نمى‏دادم عشق را
    حتى زبان ساده اشعار بسته است
    وقتى غروب جمعه رسد، بى‏تو، آفتاب
    انگار بر گلوی خودش دار بسته است
    مى‏ترسم آخرش تو نیایى و پُر کنند
    در شهر: شاعرى ز جهان، بار بسته است

    "زنده یاد نجمه زارع"

    ---
    سلام
    می ترسم!
    دعا کنید دعا!
    تبــــریک
    پاسخ:
    دستهای من بزرگتر از تمامی دشتها و اسمانهاست .... هر کجا که حس کردی تنهایی دستت را بر روی قلبت بگذار ، من انجایم ، کنارت ، در همین نزدیکی .... صدایم را شنیدی ...آرام باش و فقط دعا کن ، همین .
    باعرض تبریک میلاد منجی آل محمد(ص) التماس دعا دارم هر چند می دانم بزرگوار تر از انی که خود را یادآوری کنم و میدانم نه تنها مسلمین و مسلمات را دعا خواهی کرد بلکه نوع بشر را در دعاهایت نیز فراموش نخواهی کرد .
    پاسخ:
    شما لطف دارین .... ملتمس دعاییم ....شما هم ما را فراموش نکنید .
  • دست نوشته دانشجو
  • سلام خانم معلم عیدت مبارک ، دلت برام تنگ شده بود میدونم ، اومدم تا از دلتنگی درت بیارم نوشته زیبایی بود برای ماهم دعا کن در حد المپیک ممنون بای
    پاسخ:
    چشم دعاتون میکنیم شما هم متقابلا از دعا فراموشمون نکیند .
  • ترنم باران
  • در تمنای نگاهت بی قرارم تا بیایی / من ظهور لحظه ها را می شمارم تا بیایی

    خاک لایق نیست تا به رویش پا گذاری / در مسیرت جان فشانم گل بکارم تا بیایی . .
    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام خانم معلمم عیدتون مبارک
    منم دعا کنید که خیلی محتاجم
    پاسخ:
    دیر گفتی زودتر دعات کرده بودم همون ساعت 11 !!!
    سلام بتریک خدمت شما و تمام معلمین راستی تبریک من راب رسانید به دیگر معلم ها که ارزشیابی شان کردید
    دعا هم کنید ما را
    خدانگهدار
    پاسخ:
    شما رو هم دعا میکنیم چشم شب دراز است و قلندر بیدار .... یه کم فرجه دادیم به خودمون بعد میریم ادامه میدیم بازم دعا می کنیم .....
  • ترنم باران
  • مرســــــــــــــــــــــــــــــــــی منم یه عالمه دعاتون کردم همون ساعت یازده برا همینم یازده به بعد نوشتم
    پاسخ:
    ممنونم گلم ... چی بگم از صفای باطن شما ها !!!!
    سلام.
    امشب منم دلم میخواست تو حرم یه آقایی . یه جایی که احساس امنیت کنم باشم.
    خیلی چیزا دلم خواست . حتی حریم عموی شهیدم راهم ندادن. تا دوتا خیابون کنارشونم رفتیم ولی بهونه ترافیک و جواز نداشتن من مانع ورودمون به حریم
    علی اکبرای آقا شد!!
    خیلی بدم !مگه ما بدا دل نداریم!!!!!!!!
    این دل ما هم دیگه دل نمیشه . از بس شکسته دیگه نمیدونم کجاشو بند بزنم . اصلا دیگه شکل دل به خودش نمیگیره .
    عیدتون مبارک

    شما دعامون کنید
    پاسخ:
    اما دعای کمیل خوبی بود .... یه دل سیر باهاشون صحبت کردیم !
    به جست و جوی تو ... تق تق ... تمام درها را



    شروع کرده ام امسال « د ر به د ر بازی »



    ببین حقیقت بغضی که در گلو دارم



    ببین چگونه غریبم در این« سفر بازی»



    دو چشم من همه شب شاعرانه می بازد



    به نفع چشم تو ، مخمور، ... هر « سحربازی »



    دلم شکسته ، تو گفتی به جای نان و کباب



    « دل شکسته بیاور، نظر ببر بازی »



    به اقتدای تو طی شد تمام کودکی ام



    شبیه بچه کبوتر ، « بپر بپر بازی »



    معافمان مکن آقا ! که آرزو داریم



    به روی دامن سبزت ، خیال « سر بازی »... .


    شعر از خانم: فاطمه معینی زاده
    پاسخ:
    ممنون ..... خیلی قشنگ بود
    سلام

    بله !


    خداحافظ...
    پاسخ:
    خدا پشت و پناهتون ....
    من بی وارثم /
    برای من هم دعا کنید /
    پاسخ:
    یه چند وقت دیگه بهت میگم ! اااا حسن اینا بچه هاتن ؟ !!! ( البته اگه زنده باشم ) !!!! ...
    تمام خاک را گشتم به دنبال صدای تو
    ببین باقی است روی لحظه هایم جای پای تو

    اگر کافر اگر مومن به دنبال تو می گردم
    چرا دست از سر من بر نمی دارد هوای تو

    دلیل خلقت آدم، نخواهی رفت از یادم
    خدا هم در دل من پر نخواهد کرد جای تو

    صدایم از تو خواهد بود اگر برگردی ای موعود
    پر از داغ شقایق هاست آوازم برای تو

    تو را من با تمام انتظارم جستجو کردم
    کدامین جاده امشب می گذارد سر به پای تو

    نشان خانه ات را از تمام شهر پرسیدم
    مگر آن سو تر است از این تمدن روستای تو

    یوسف علی میرشکاک


    +


    فروغ بخش شب انتظار آمدنی ست
    رفیـق آمدنی غمگسار آمدنی ست

    به خاک کوچه ی دیدارآب می پا شند
    بخوان ترانه، بزن تار، یارآمدنی ست

    ببین چگونه قناری به وجد آمده است
    متــرس ازشب یلدا ، بهارآمدنی ست

    صدای شیهه ی رخش ظهورمی آید
    خبر دهید به یاران سوار آمدنی ست

    بس است هرچه پلنگان به ماه خیره شدند
    یگانه فاتح این کوهسار آمدنی ست

    مرتضی امیری اسفندقه
    پاسخ:
    ممنونم ...... یه دنیا ...زیبا بود . هر دو
  • حبابــ (خانه ای که دیوار ندارد)
  • با سلام و صلوات وارد می‌شویم!

    ـ هرکی‌ روی نیمکت من شنسته زود پاشه بره سرجا خوودش؟ [یکی که خیلی اقتدار داره و بس صداش کلفته شیشه‌های کلاس به لرزه درومدن]


    خانم معلم یادت نرفت دعا کنی ما رو که؟
    برای کلاس مجازیت هم دعا کردی؟
    برای این جوجه‌های بی آب و دونه که تمام دلخوشیشون اینه بیان سرکلاس شلوغ بازی در بیارن تا بعدش مودب و دست به سینه بشن تا خانم معلمشون بهشون لبخند بزنه!
    پاسخ:
    هر وقت دلت پر کشید برا ما هم دعا کن ، هر وقت !
  • حبابــ (خانه ای که دیوار ندارد)
  • نوشتن خودمانی با لحن ادیبانه خیلی قشنگه و به دل می‌شینه.
    خانم راستی:
    نبینم کسی زجرتان بده ها. [اشاره به پست قبلی]
    پاسخ:
    ما میگیم زجرشون میدیم تو هم بگو زجرشون میده !!!
    سلام بزرگوار
    خداقوت
    یا صاحب الزمان(عج)
    برای آمدنت انتظار کافی نیست
    دعا و اشک و دل بیقرار کافی نیست
    خودت دعا بکن ای نازنین که برگردی
    دعای این همه شب زنده دار کافی نیست
    به امید روزی که تمام کامنت ها و پیامک ها این جمله باشد. « مـــــــــــــهدی آمد»
    میلاد مسعودش بر شما و خانواده ی گرامی تان تبریک و تهنیت باد. شاد باشید.
    پاسخ:
    شما هم دلتون پر آرامش و شادی باشه ... با ارزوی سلامتی برای خودتون وخانواده محترمتون .....
    دوباره قلب زمین بهر آسمان تنگ است
    خداکند که ببارد، زمانمان تنگ است
    فشرده سینه من را غم جدایی ها
    فضای سینه دگر بهر مرغ جان تنگ است
    کجاست کوی وصالت؟کجای این غربت؟!
    دلم برای رسیدن به کویتان تنگ است
    برای من که بسی دور گشتم از کویت
    زمان برای رسیدن به لامکان تنگ است
    ای آقتاب حضورت دوای درد فراق
    برای درک وجودت جهانمان تنگ است
    تمام هستیمان، جانمان فدایت باد
    ببخش یوسف زهرا که دستمان تنگ است
    "حنیف"

    التماس دعا
    یا علی مددی...
    پاسخ:
    چه گفته باشه چه نگفته باشه قشنگ بود ..... گل گل گل، گل از همه رنگ ، سرت رو با ...!! ببخشید دیگه بقیه اش نه !
    سلام
    عیدتون مبارک

    برای ما هم دعا کنین.
    پاسخ:
    ما کلا بر وبچه های وب رو سعی میکنیم اسم ببریم اگه همشونم یادمون نیاد کلا میگم همه ی بچه های وب ، پس خواه نا خواه دعای من حقیر شامل حالتون میشه ..... اگه به قول بچه ها از سقف بالاتر رفت البته !!!!!!!!
    سلام بانو
    خوبید انشاالله؟

    عید شما مبارک امیدوارم چشم همه ی ما به جمال حضرتش روشن گردد

    و مشمول دعای خیر ایشان باشیم

    تا نگشاید حجاب آن شه مکی نقاب
    بر در عاشقان کس نگشاید دری

    پاسخ:
    در پناه حق باشید .
  • روح موروثی
  • به به کم الله! ... می بینیم که با عمو مرتضی تبادل لینک داشتین ... منتها به نظر می رسه ایشون زرنگ تر بودن و شما به نیت پنج تن لینک پنجمشون شدین
    پاسخ:
    خداکنه همون پنج تن دستمونو بگیرن که اگه لطف اونا نباشه کارمون هیچه !
    سلام
    ای نو گل زهرا (س) ، بیا که اگر بیایی ، نورت خورشیدی میشود بر دلهای تارمان...
    دعا و دعا که بیاید. برای عدالت برای شادمانی برای درد همه ی درمندان برای...
    الهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    انشا الله که زودتر چشمون به جمال نو گل زهرا روشن بشه ... الهی که دیگر نه برای ظهورش بلکه برای حضورش صلوات بفرستیم .....
    اجازه خانوم ... ؟

    امام در جامعه حضور دارند اما چشمان ما نمی بیندشون .
    پاسخ:
    بله ... وقت حضور این چشمان دنیایی لیاقت پیدا می کنند که ببینند .... از این جهت دعا در تعجیل فرج میکنیم ....
  • انجمن فرزانگان کویر
  • با سلام

    ترسم از آن است که نیامدنت را عادت کنیم

    دمی که بی تو سر آید خدا کند که نیاید

    الا که هستی مایی، خدا کند که بیایی

    اللهم عجل لولیک الفرج
    انجمن فرزانگان کویر
    سلام
    ممنونم که همیشه سر می زنی و نظر می دی.
    جای شما خالی.....شب نیمه شعبان مسجد دانشگاه بودیم و در مراسم احیا با حضور حاج آقا پناهیان و سعید حدادیان شرکت کردیم ........
    راستی تا یادم نرفته بگم که بروزم
    یا حق
    سلام
    پاسخ:
    خوبید ؟ چه خبر ؟ !!
    سلام. ممنون از حضورتان. درباره معبر 10 : اردوی جنوب که می رویم نشریه ای داریم به نام "معبر" که شماره بندی دارد و در هر منطقه یکی ش پخش می شود: معبر 1...معبر2..معبر 3...
    سال 87 معبرهایمان 9 تا بود.معبر 10 می خواست یک شماره باشد برای امتداد آن نشریه. ومخاطب خاص اش بچه های همسفر بودند که به تدریج مخاطب عام پیدا کرد.
    اگر خدا بخواد به زودی برای خوندن مطابتون بر می گردم.
    پاسخ:
    منتظر حضورتون هستم .....
  • پابــرهنگان
  • به به !
    آقا چقدر عاشق دارند!

    ما رو هم راه بدید میون این عاشق ها!
    پاسخ:
    مگه اونی که اون وسط نشسته یه شال انداخته رو سرش محمد نیست ؟ !!!