مرا جدا مکن از حلقه های زنجیرم :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


مرا جدا مکن از حلقه های زنجیرم

خانم معلم | جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ق.ظ | ۱۸ نظر


من آسمان پر از ابرهای دلگیرم 

اگر تو دلخوری از من ، من از خودم سیرم 


بچه که بودم مادرم درس دین را از لا اله الا الله شروع کرد . با زبان کودکانه حمد می خواندم . کمی بعدتر بود که به نام " تو " رسیدم . نمیدانستم چرا نام " تو " را که می آورند باید بر خیزم .


 گاه در روضه های زنانه که از شدتِ فشار ِ جمعیت مچاله مینشستم ، فقط خدا خدا میکردم که نوبت نام ِ شما بشود تا از جا بلند شوم تا راحت شوم . میبینید اسمتان هم برایم مایه ی آرامش بود و هست . 


کمی بزرگتر شدم . دیگر به عنوان دختری که از عهده ی پذیرایی مهمانان شب قدر بر می آید رویم حساب می کردند . تمام دعای جوشن کبیر برایم یک طرف ، سلام های آخر دعا ،برایم یک طرف .


« اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا اَباعَبدِالله اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ رَسوُلِ الله اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ اَمیرِالمُؤمِنینَ وَابنَ فاطِمَةَ الزَّهراء سَیِّدَةَ نِساءِ العالَمینَ وَ رَحمَةُ اللهِوَ بَرَکاتُهُ »


« اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا غَریبَ الغُرَباء اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا مُعینَ الضُّعَفاءِ وَ الفُقَراء اَلسُّلطانَ اَبَاالحَسَنِ عَلیَّ بنَ موُسَی الرِّضا وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ »

   
« اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا مَولانا یا صاحِبَ الزَّمان اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا خَلیفَةَ الرَّحمنِ اَلسَّلامُ عَلَیکَ یاشَریکَ القُرانِ عَجَّلَ اللهُ تَعالی فَرَجَهُ وَ سَهَّلَاللهُ مَخرَجَهُ وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ »


چه حس روحانی داشت و دارد این سفر معنوی از کربلا تا مشهد و از مشهد به سویی که شما بناست از آنجا طلوع کنی ... تمام این مدت اشک هایم انگار از قلبم خارج می شدند و گرم بر گونه هایم میریختند و لذت دعا را برایم صد چندان می کردند . 


دیگر مادر شده بودم که خدا پدرم را از من گرفت . به نیت پدر ، خواندن دعای عهدت را در مدرسه اغاز کردم و بچه های پاک مدرسه چه استقبالی کردند . حتی اگر به عللی نمیشد نوار و بعدتر سی دی را بگذاریم خودشان با هم ایستاده دعا را می خواندند . چه لذت بخش بود آن روزها که حس میکردم منتظرت هستم و میدانی ... 

نمیدانم یادتان هست آن روز های سه شنبه را که چه بی قرار بودم تا زنگ بخورد و من سر از پا نشناخته به سویت پر بکشم . چقدر دلم برای آن گنبد فیروزه ای تنگ شده ... چقدر دلم برای آن مناره های بلند ، ان حیاطِ نیمه کاره که هفته به هفته شاهد کاملتر شدنش بودم تنگ شده ، چقدر دلم برای گنجشک هایی که بی مهابا دسته جمعی روی فرشهای مسجدت مینشستند تنگ شده ...حتی دلم برای محل عوارض داخل مسجد که از ان زمان همان پانصد تومان بود و هست ! ، تنگ شده ... دلم برای محل پارک ماشینم هم تنگ شده ! ...


آقا جان ، بگو از من دلخوری که دیریست نخوانده ایم ؟! ... 

اما من هنوز همان دختر کوچکی هستم که با سلام آخر نماز دلش برای نبودنت می گیرد ... فقط نگو که از من دلخوری ...



مگو شرط دوام دوستی دوری است باور کن

همین یک اشتباه ازآشنا بیگانه می سازد






  • خانم معلم

نظرات (۱۸)

  • خارج ازچارچوب
  • چیزی ندارم بگم در برابر یه دلنوشته دلنشین
    کاش بدانید جقدر هوای اینجا هم دلش برای شما تنگ شده است....
    سلام
    تقدیم به عاشق نهج البلاغه...

    آگاهی....
    منتشر شد.


    http://zareh.blog.ir/post/141
  • مـَـ ه جَـبـیـטּ
  • آقا نگاهِ تو بِ گلم روح داده است ،،
    تأثیر چشم های شما فوق العاده است ،،

    » ه ه ه ،،
  • کوچه های باران
  • یک وقت زخانه ات جوابـــــم نکنـــی با لفظ برو خانه خـــــرابم نکــنی

    می ترسم از آن لحظه که روز عرصات در زمره نوکـــران حـــسابم نکنی

    پیش نظر سینه زنانت محـــــــــشـر بیچاره رو ســـیه خطـابــــم نکــنی

    نزدیکی درب دوزخ آقــــای بهـــشت با بستن پلک خود عذابــم نکـــنی

    سوگنــــد به جـــان مــادرت ای آقــــا شرمنـــده روی بــوتـرابــــم نکـــنی

    فردای قیامت ســــر حــــوض کوثـــــر با هـــرم نگاه خویش آبــــم نکــــنی

    پاسخ:
    بسیار زیبا 

    الهی آمیـــــــــــــــــــن
  • امیرابوالفضل علوی
  • دلم پر مى ‏زند امشب براى حضرت باقر
    که گویم شرحى از وصف و ثناى حضرت باقر
    ندیده دیده ى گیتى به علم و دانش و تقوا
    کسى را برتر و اعلم به جاى حضرت باقر


    سلام

    درست حس و حال منو نوشتین که دلم پر میکشه برای گنبد طلا


    آقا جان ، بگو از من دلخوری که دیریست نخوانده ایم ؟! ...

    ______________


    می طلبم فرزندم ...
    می طلبم
    یه کم صبر داشته باش ...تو که عجول نبودی !!!

    اون سری شما اینو به من گفتین حالا من به شما ;) :D
  • صبحِ تابناک
  • الهی زود زود برید که اینقدر دلتون گرفته
  • یکی بود ، هنوزم هست


  • آقا بگو چ شده ؟؟!!!

    ازم دلگیری ؟؟!!!


    + ان شاللــ ه به زودی زود برید برای منم دعا کنید که بتونم برم .....
    من گناهکاری که خود را حقیرترین مردم می داند را بیشتر از دینداری دوست دارم که این عقیده را ندارد.
    خدا
    باسلام

    مهمانید ومیزبانیم با...

    http://zareh.blog.ir/post/143
    سلام بانو. اونقدر دلنشین بود و به دل نشست که دلم ظرفیت همه ی لطافتش رو نداشت و از چشم بیرون ریخت.....
    می دانید،
    همه اش از آنجا شروع می شود که جایی خالی در قلب هست.
    هیچکس نمی تواند پرش کند جز خودش..
    از قلب سوراخی که حتی برای خاک های جمکران تنگ است..
    :(
    سلام خانم معلم
    التماس دعا امروز لدفن:)
    اعیاد قربان وغدیر خم را به شما بزرگوار وهمه دوستان میهمانتان تبریک عرض می کنم الهی همیشه شاد وخندان وسلامت باشید حتما التماس دعا دارم .
    سلام
    خنده های عیدتان مداوم...

    سفر به قبله است...

    http://zareh.blog.ir/post/149
    سلام و عرض ادب خانم معلم جانم
    عیدتون مبارک :)
    چقدر شعرهایی که برای پست هاتون انتخاب میکنید فوق العاده ان...
    پاسخ:
    نظر لطفتونه ...
    شاعراشون فوق العاده گفتند ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی